maandag 1 februari 2016

New Good Book Review Secret Smile By Nicci French

Review Secret Smile
Nederlands & English.
Geschreven door Nicci French. Written by Nicci French.

NED
Synopsis: Als Miranda van haar werk thuiskomt treft ze haar nieuwe liefde Brendan lezend in haar dagboek aan op de bank. Ze is woest, ze verbreekt de relatie en zet hem de deur uit. Maar Brendan uit haar leven bannen blijkt makkelijker gezegd dan gedaan. Twee weken later spreekt Miranda haar zusje Kerry, die er fantastisch uitziet en verliefd blijkt te zijn. Er is een nieuwe man in haar leven, hij heet Brendan. Dus Brendan is terug - vol wraak. Maar waarom? En wat wil hij van Miranda?
Wat als een ongemakkelijke situatie begint, wordt al snel een kwelling - en uiteindelijk zelfs nog angstaanjagender dan haar ergste nachtmerrie!


Mijn opinie: Een zeer sterk verhaal met interessante plot twists, zoals we gewend zijn van dit gouden schrijversduo. Ik geloofde bij aanvang meteen Miranda, maar naargelang ik verder las werd ik steeds meer geteisterd door twijfels. Is Miranda niet zelf de psychopaat? Ze dreef haar onderzoek zodanig ver op een niveau dat je als lezer werkelijk de zenuwen door je lijf voelt gieren. Bij iedere bladzijde dacht ik: Miranda, stop het, laat het los of je belandt achter de tralies. Ik bewonder haar wel voor haar lef. Uiteindelijk heeft Brendan wel haar broertje Troy en beste vriendin Laura om het leven gebracht, dus hij is wel degelijk schuldig aan al die feiten.

Wat me vooral boeide aan dit boek was hoe ik de band met mijn hoofdpersonage voelde wegslippen. Als lezer hou je je vast aan je hoofdpersonage, zeker als het boek is geschreven vanuit een ik-perspectief. Ze is je enigste referentie, vandaar dat je er vertrouwen in schenkt dat zij de waarheid spreekt. Ik voelde me werkelijk schuldig toen ik het uitlas, wederom omdat ik mijn eigen hoofdpersonage wantrouwde. Toen ze vlak voor het einde van het verhaal beweerde dat Brendan aangevallen had tot bloedens toe in haar flat, dacht ik zelfs dat ze het in scène had gezet. Oké, niet geheel gelogen, ze kreeg hulp - maar ik dacht eerder in het kader van een pure wanhoopspoging voor aandacht te krijgen van Brendan. Miranda had niemand meer, enkel haar vriend Don. Ze hield zich sterk terwijl haar familie en vrienden claimden dat zij de geobsedeerde ziekelijke geest was, dat zij Brendan stalkte.

Het einde was werkelijk magnifiek. Twee vrouwen die revanche nemen op zulk gedrocht van een vent, heerlijk toch? Brendan verdiende het. Boontje komt om zijn loontje (in boeken toch). Al die jaren kwam hij er ongestraft vanaf. En dan die misselijkmakende overwinnaarsgrijns deed het 'm. Ik kon alleen maar zeggen: sorry Miranda, ik had aan jouw kant moeten blijven staan.

Dit boek is ook verfilmd onder de titel 'Secret Smile' (2005), met de acteurs Kate Ashfield en David Tennant in de hoofdrol. Ik heb deze bekeken na het lezen van het boek. Hij duurt ongeveer twee uur. Sommige delen van het verhaal zijn gedramatiseerd, aangepast of sommige scènes toegevoegd als extra, maar ik vond het zeker niet slecht. Goed opgebouwd en mooie acteerprestaties.

Is dit boek iets voor jou? Als je houdt van thrillers met een plagende psychologische ondertoon, go for it.

ENG
Short summary: Secret Smile is a gripping psychological thriller from the Top Ten bestselling author, Nicci French You have an affair. You finish it. You think it's over. You're dead wrong...Miranda Cotton thinks she's put boyfriend Brendan out of her life for good. But two weeks later, he's intimately involved with her sister. Soon what began as an embarrassment becomes threatening - then even more terrifying than a girl's worst nightmare. Because this time Brendan will stop at nothing to be part of Miranda's life - even if it means taking it from her...


My opinion: A very powerful story with a lot of interesting plot twists, as we know from this golden writer couple. At the beginning I believed Miranda instantly, but after a while I got my doubts whether she was telling the truth or not. Isn't Miranda the psychopath here? She got so intense with the Brendan case that it really got on my nerves. With every page I thought: Miranda, stop it, let it go or you'll end up in jail behind bars. I admire her for her guts, though. Eventually it came out that Brendan was guilty of killing Miranda's brother Troy and her best friend Laura.

What fascinated me the most about this book was how I felt I was losing the connection with the main character. It was clearly slipping away. As a reader you hold on to your main character, especially with stories written in first perspective. She's your only reference, that's why you trust her for telling the truth. I really felt guilty after reading the book because I didn't trust her anymore. When she claimed that Brendan had attacked her and she was bleeding, I even thought for a moment that she faked it all. That is was all a straight out lie to get in touch with Brenden. To get the attention she seeks, as in a last desperate attempt. Miranda had nobody, only her boyfriend Don believed her. She stayed strong while her family and friends said that she suffered from a sick obsessive mind ilness, that she was the one stalking Brendan and not the other way around.

The end was beyond amazing. Two women taking revenge, he sure deserved it. What goes around comes around, right? Only in books though. All those years he got away with his psycho actions, unpunished. He blamed Miranda for everything. And then his sickening victors grin, that was so frustrating. I can only say afterwards: sorry Miranda, I should've stayed on your side.

Is this book for you? If you like thrillers who tease your mind psychologically, go for it.

This book was also made into a film named 'Secret Smile' (2005), starring actors Kate Ashfield and David Tennant as Miranda and Brendan. I watched it after I read the book. The duration is about two hours. Some parts of the story were dramatized, adjusted or there were some extra scenes added, but that didn't disturb me. The actors did a great job playing their role.

Bedankt voor je bezoekje aan OVDD. Wij appreciëren al jullie likes, comments en plusjes.
Thank you for your visit to OVDD. We appreciate all your likes, comments and plusses.

Zie je,

Isabelle x

16 reacties:

  1. I can't understand the language. Is it good or bad?
    Also.. followed u now :)

    Thank you for your wonderful comment on my earlier post :)

    Check out my new post Pink Maxi Dress Who doesn’t love beaches :)

    Follow me on Google Plus

    Love
    Akanksha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fabulous review. Loved your detailed post.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nice review :)
    do you want follow to each other? if you want, please follow me on GFC, write me a comment and I follow you back :)
    cape outfit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. I did not know the book and really enjoyed the review. Have a blessed week, kisses.

    Blog Paisagem de Janela
    paisagemdejanela.blogspot.com.br

    BeantwoordenVerwijderen

  5. Amazing post dear! xx

    If you want please visit my blogs, it means so much to me:
    NEW POST ---> http://living-like-v.blogspot.com/2016/02/january-favorites.html
    NEW POST ---> http://staliaisbae.blogspot.ba/2016/01/stalia-songs.html

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Resenha maravilhosa amei a dica do livro, tenha uma semana abençoada.
    Blog:http://arrasandonobatomvermelho.blogspot.com.br
    Novo vídeo: https://www.youtube.com/watch?v=apP6eHn5PlI

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I had never heard about this book so thanks for the in dept review :)

    Sarah | What Sarah Writes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Isabelle, I am now your follower. Have a happy day!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amazing post and love your thoughtful words.

    Thanks for the support, I deeply appreciate it!!

    MyLyfeMyStory


    BeantwoordenVerwijderen
  10. Thank you for writing it in English too I really appreciate it, it sounds like a great read, right up my street I will add it to my goodreads list xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hola guapa..te acabo de leer en mi blog ya te sigo por GFC te espero de vuelta en el mio de nuevo.
    Besos!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Thx for your comment, now i´folllowing your blog.
    Fantastic review

    http://retromaggie.blogspot.pt/

    BeantwoordenVerwijderen
  13. I'm curious to read it!! :)
    Kisses from Portugal, I followed you back!

    Blog Denise de Assis
    GIVEAWAY aqui

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hello fromSpain: great review. Very interesting.

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you so much for taking time to leave a comment on my blog post. I read them all and reply as quickly as possible.

Vriendelijk bedankt om de tijd te nemen om een reactie te plaatsen op mijn blog post. Ik lees ze allemaal en antwoord zo spoedig als mogelijk is.

 
Outfit Van De Dag Blogger Template by Ipietoon Blogger Template